Voor iedereen die bezig is met een website of een webwinkel geldt dat SEO van ongelofelijk groot belang is. Door te zorgen voor een goede zoekmachine optimalisatie zal je namelijk kunnen vaststellen dat je zowel op korte als op lange(re) termijn zal kunnen rekenen op een behoorlijke meerwaarde voor de positie van jouw online business in de online zoekresultaten. In het bijzonder de sterk toegenomen concurrentiedruk in het merendeel van de sectoren heeft er in de praktijk voor gezorgd dat het belang van SEO in de praktijk alleen maar is toegenomen. Zou jij hier nu graag meer over te weten willen komen? Neem dan beslist de inhoud van deze pagina even door.
Waarom investeren in een echt goede SEO?
Wanneer je start met een online business zal je ervoor willen zorgen dat je zowel op korte als op lange termijn uitzicht kan houden op een goede inkomstenstroom. Om dit te kunnen realiseren is het tegenwoordig van cruciaal belang om te kunnen rekenen op een goede ranking in de zoekresultaten. Het realiseren van een dergelijke ranking blijkt in de praktijk echter niet altijd even eenvoudig te zijn. Dit niet in het minst wanneer je, je bevindt in een uiterst concurrentiële sector. Door ervoor te kiezen om te investeren in (het verbeteren van) je SEO zal je al snel kunnen vaststellen dat de beste posities ook voor jou zomaar tot de ambities kunnen behoren.
Het verschil tussen on-page en off-page SEO
Wanneer we het hebben over SEO dien je er aandachtig voor te zijn dat we een onderscheid maken tussen twee verschillende vormen van search engine optimization. We maken hierbij een onderscheid tussen:
- On-page;
- Off-page;
Voor de on-page SEO geldt dat ze zoals de naam reeds aangeeft betrekking heeft tot alle handelingen die op SEO-gebied dienen te worden uitgevoerd op de website zelf. Het gaat hierbij dan om het verzorgen van SEO-vriendelijke URL’s evenals om het schrijven van zoekmachine geoptimaliseerde teksten en ga zo maar door. In de praktijk zien we dat er in het bijzonder hier de meeste aandacht naar uitgaat. Dit gezegd hebbende bestaat er ook zoiets als off-page SEO.
Voor off-page SEO geldt dat ze voornamelijk betrekking heeft tot de linkbuilding die moet worden uitgevoerd. Het verzamelen van links naar je website is tegenwoordig nog altijd zeer belangrijk. Voor elke kwalitatieve en gerelateerde link geldt namelijk dat ze kan worden bestempeld als een positieve stem voor jouw website. Let wel, hou er rekening mee dat de links dus zowel gerelateerd als echt waardevol moeten zijn. Anders is de impact op je website niet positief, maar eerder negatief.
Conclusie; het belang van SEO neemt alleen maar verder toe
SEO of zoekmachine optimalisatie is vandaag de dag ongelofelijk belangrijk. We zouden zelfs kunnen stellen dat het nog belangrijker is geworden dan vroeger. Dat is het gevolg van het feit dat de concurrentie op het internet uiteraard alleen maar is toegenomen. Wil jij er dus in de praktijk zeker van kunnen zijn dat je kan rekenen op de best mogelijke ranking in de zoekresultaten? Dan is het altijd van belang om er rekening mee te houden dat voldoende aandacht besteden aan het “zoekmachine proof” maken van je website een absolute aanrader is. Lukt dit je niet zelf? Kies dan voor uitbesteden linkbuilden om volledig ontzorgd te worden.