Wil jij meer bezoekers trekken op je website? Dan kan je SEO uitbesteden. In dit artikel zal worden uitgelegd waar SEO voor staat en wat het bureau doet, wat je van het bureau kan verwachten en een aantal tips bij het kiezen van een geschikt bureau. 

Waar staat SEO voor en wat doet het bureau?

SEO staat voor search engine optimization, oftewel zoekmachine optimalisatie. Hierbij wordt de website geoptimaliseerd zodat deze aansluit bij het zoekgedrag van jouw doelgroep en de richtlijnen van de zoekmachine. Dit zorgt ervoor dat je website wordt bezocht door meer relevante bezoekers. Elk bedrijf is anders en heeft een ander markt, doelgroep, andere behoeftes en dus ook een andere campagne. Om te bepalen wat jouw website nodig heeft om hoger in de lijst te komen worden er eerst diverse analyses uitgevoerd. 

Wat kan je verwachten? 

Ondanks dat elk bureau en campagne anders is kan je een aantal dingen verwachten tijdens de campagne. Deze zijn als volgt: 

  • Data en analyses worden gedeeld; 
  • Duidelijke en overzichtelijke presentatie van aanbevelingen;
  • Regelmatig contact;
  • Bespreken van resultaten;
  • Aan de afspraken houden;
  • Bij het stopzetten van de campagne mag je de gegevens meenemen;
  • Er wordt geen gebruik gemaakt van Black Hat SEO

Tips bij het kiezen van een geschikt bureau

Je moet altijd je gevoel volgen . Als je tijdens het gesprek met een bureau geen goed gevoel hebt, luister dan naar je gevoel. Vertrouwen is bij samenwerking enorm van belang en als jij het bureau niet vertrouwd zie het als een waarschuwing. Daarnaast moet je Informatie verzamelen. Voordat je een afspraak maakt voor een gesprek is het van belang om vooraf informatie te verzamelen. Zoek wat SEO inhoudt en waarom het belangrijk is. Informeer jezelf ook over black hat SEO. Dat is een techniek die wordt gebruikt dat niet binnen de richtlijnen van zoekmachines vallen. Zo zijn er geen resultaten of zijn de resultaten erg kort. Overweeg meerdere bureaus. Neem contact op met meerdere bureaus. Zo krijg je een beter beeld van de verschillen en achteraf bepalen welk bureau het beste bij jou past.  Het is van belang dat je de juiste vragen stelt bij het gesprek. Zit zijn vragen zoals: Mag ik de analyses inzien? Mag ik de data inzien? Mag ik de gegevens meenemen als ik met de campagne stop?  Wanneer zie ik resultaten? Welke resultaten hebben jullie bij andere bedrijven behaald?  Welke informatie hebben jullie van mij nodig? Op deze manier zul je vast en zeker een bureau vinden dat bij je past!