Je hebt het vast wel vaker gezien op een website. Een animatievideo die kort samenvat wat een product of dienst wil bereiken of voor je kan doen. Zo een animatie kan sterk bijdragen aan duidelijkheid over een product of dienst. Dat kan erg fijn zijn om meer duidelijkheid te creëren. Men kijkt tegenwoordig veel liever een filmpje om informatie ergens over te krijgen in plaats van een hele lap tekst te lezen. In deze blog lees je meer over welke voordelen een animatie laten maken heeft.

Men kijkt veel liever naar een filmpje dan tekst te lezen

Uit veel onderzoeken is gebleken dat men veel liever een filmpje of visual kijkt dan een tekst te lezen. Zo kan je de informatie die je wilt overbrengen naar je doelgroep veel beter overbrengen door middel van een animatie. 79% van de consumenten kijkt liever naar een animatie dan dat ze over een product moeten lezen. Daarnaast vindt google het ook erg fijn als er een informatie video op je website staat. Zo draagt een kwalitatieve animatie of video op je website vaak bij een hogere rankings in de zoekresultaten. Video is tegenwoordig erg belangrijk voor een goede marketingstrategie.

Je kan nog beter je boodschap overbrengen

Naast dat een animatievideo veel sneller de aandacht trekt, kan je ook nog eens de informatie die je wilt geven aan je consument een stuk beter overbrengen. Het kan het geval zijn dat bepaalde aspecten van je product of dienst niet erg goed kan overbrengen. Door een animatievideo te maken is het een stuk makkelijker om de juiste boodschap over te brengen wat met een stuk tekst niet goed gedaan kan worden. Een andere manier om duidelijk informatie over te brengen is een infographic laten maken.

Er zijn erg veel mogelijkheden bij een animatie

Bijna elk product of dienst kan een animatievideo laten maken. Je kan het zo gek niet bedenken of het is mogelijk. Daarom zijn er bijna geen grenzen bij het maken van een animatievideo en kan zo goed als elk bedrijf dit inzetten. Hierbij maakt het niet uit wat voor bedrijf je hebt of welke boodschap je wilt brengen.